Segons l'apartat de "Els videojocs" de la revista digitalitzada de l'escola CEIP Banús, El pupú, número 55, 2006-2007, podem considerar certs avantatges i desavantatges a l'hora de fer treballar les noves tecnologies en grup o bé de forma individual.
Treball en grup
Aspectes positius:
- Comparteixen estones de joc.
- Treballen de forma cooperativa.
- S'ajuden els uns als altres.
- Aprenen a trobar solucions conjuntes.
Aspectes negatius:
- No es pot fer ús individual de l'ordinador i això pot provocar falta d'atenció per part de l'alumne o no saber portar-ho a terme.
- No tenen la llibertat de poder utilitzar ells sols el ratolí.
- La situació es pot arribar a "descontrolar", ja que sempre hi haurà algun nen que no mostri atenció, depenent del grau d'implicació que tinguin.
- L'ús d'habilitats i estratègies cognitives es posarà en grup, però no veurem com es desenvolupa individualment en cada nen ni quin nivell de coneixements ha assolit o reforçat.
Treball individual
Aspectes positius:
- Reforçarà i posarà a prova les capacitats d'aprenentatge i els continguts d'aprenentatge que hagi estat capaç d'adquirir el nen durant les classes impartides pel mestre/a.
- Treballarà de manera continuada i personal les habilitats motrius que es desenvolupen mentres el nen juga.
- Reforçarà la seva autoestima i la seva confiança personal, sempre i quan vagi progressant en l'aprenentatge del joc i tot el que duu implícit i no s'aconsegueix l'efecte contrari, que també es pot donar, la frustració.
Aspectes negatius:
- Si el nen no es veu capaç d'enfrontar-se sol al repte que li proposa el joc, possiblement es pugui despertar en ell un sentiment de frustració.
Com a valoració podriem dir que totes dues metodologies poder ser positives en diferents moments i que, per tant, la millor opció és alternar-les totes dues.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada